niedziela, 6 października 2013

Placek z owocami „od cioci Andzi”


Pomimo pierwszych podrygów jesieni, dzisiaj na dworze było cudownie! Prawdziwa polska, złota jesień. Aż szkoda było tego nie wykorzystać, dlatego czym prędzej wskoczyłam na rower, bo może to ostatnia okazja w tym sezonie. Po dostarczeniu organizmowi porządnej dawki powietrza, zaplanowałam zrobić ciasto z dyni, ale jak usłyszałam, że w ogródku mamy jeszcze rabarbar, moje oczy się zaświeciły. Niestety mój zapał opadł kiedy zobaczyłam jego ilość. I co teraz? Ciasto już zaczęte, a rabarbaru tyle co kot napłakał. I wtedy Tacie wpadł do głowy szatański pomysł. Dodać śliwki! Werdykt? Fantastyczne!

Składniki:
½ kostki margaryny
1 szklanka cukru
6 łyżek śmietany
3 jajka
1 i ½ szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach (np. waniliowy)
owoce wg uznania (rabarbar, śliwki, wiśnie)

Margarynę, cukier i śmietanę rozpuścić w garnku i zagotować. Odstawić do ostygnięcia. Kiedy przestygnie dodać do masy 3 żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i zapach (zamiast zapachu dodałam cukier wanilinowy). Osobno ubić białka na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą. 


Przełożyć całość do blachy wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą, lub wyłożoną papierem do pieczenia. Na wierzch kłaść owoce. Włożyć do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. U mnie piekło się przez ok. 20 minut.


11 komentarzy:

  1. Wiesz, ze nigdy nie jadłem ciasta ze śliwkami. Zawsze było z rabarbarem, z Wiśnia lub truskawkami. Mam nadzieje, że może skapnie mi jutro kawałek na wykład ?xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wszystkiego w domu nie zjemy, to może coś się znajdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba było przepyszne, skoro nic nie zostało i na wykładzie nic się nie pojawiło? ;-) Witaj Iguś, będę czytała i jak ogarnę, czy mój piekarnik dobrze działa to na pewno coś przygotuję z tego, co polecasz!

      Usuń
    2. Cieszę się ^^ A placek został zarekwirowany przez tatę :D

      Usuń
    3. Ewa ja zgłaszam się jako profesjonalny tester dań i wypieków. Mam certyfikat od Okrasy, Pascala i Gessler. Na wszystkie rodzaje jadła.

      Usuń
    4. Czemu akurat Ty, może ja też chcę się zgłosić ;(

      Usuń
  3. Zrób wersje lajt ;)
    bo jak na razie tymi przepisami nie pomagasz przyjaciołom którzy mają w planach zrzucić co nieco ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować na słodziku. Oprócz tego użyć maki typ 2000 Orkiszowej, żytniej lub pszennej. Jako Tłuszcz może być tłuszcz kokosowy (Ale jest cholernie drogi :( ) Ja ostatnio robiłem dietetyczną pizze :P

      Usuń
  4. Będzie już dzisiaj jak dobrze pójdzie ;)

    OdpowiedzUsuń