piątek, 25 października 2013

Ciasto dyniowe


Przepraszam, że tak długo czekaliście na kolejny przepis ;) Dzisiaj ciasto dyniowe, które nie wyszło jak powinno. Miał to być pyszny, rozpływający się w ustach placek a la piernik, a wyszedł zakalec (szrama na moim honorze!) . Jednak opinia publiczna stwierdziła, że ciasto mimo wszystko jest pyszne, a konsystencja przypomina trochę budyń. Jak to się stało, że zepsułam tak proste ciasto? Nadgorliwie dałam za dużo dyni, bo rozkrawając wielką dynię, aż żal mi było jej nie zużyć. Poeksperymentowałam też trochę z dekoracją i tak powstał mój debiutowy motyl z czekolady - szalenie proste, a efekt świetny!

Składniki:
1 szklanka mąki
2 jajka
1/2 szklanki oleju
1 niepełna szklanka dyni pokrojonej w kostkę (a ja dałam o wiele więcej i wyszło jak wyszło)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 szklanki cukru
1 tabliczka czekolady do oblania

Dynię ugotować w lekko osolonej wodzie (sprawdzać widelcem czy już miękka), odcedzić, ostudzić i zmiksować (bądź "zblenderować").
"Suche" składniki, czyli mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon i cukier zmieszać w misce. Do zmiksowanej dyni dodać jajka i olej, całość zmiksować i dodać do suchych składników. Całość dobrze wymieszać i przełożyć do tortownicy wysmarowanej wcześniej margaryną do pieczenia* i bułką tartą. Piec w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni przez ok. 30 minut. Sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest gotowe.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i polać ciasto.

Nie ma to jak dynia z własnego ogrodu :)
*w przyszłości pewnie będę używać tylko słowa margaryna, ale żeby nie mylić, ja do wypieków używam tylko specjalnej margaryny do pieczenia, a nie żadnych margaryn do kanapek itd. (nie raz jak komuś mówiłam, że używam margaryny, reakcja była - o fuuu jak możesz! Ja uważam, że margaryna do pieczenia ma dobrą konsystencję i tyle w tym temacie)

4 komentarze:

  1. Bardzo pysznie wyglada i za tak ladny i dobry przepis wybaczam tak dlugie oczekiwanie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Motylek śliczny! Jutro będę piekła babeczki, może też się skuszę na takie ozdoby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że już pora na nowy wpis ;p
    Jak to będzie kolejne ciasto to zostaw tym razem kawałek do degustacji ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. 33 yr old Software Engineer IV Alessandro Noddle, hailing from Lakefield enjoys watching movies like "Christmas Toy, The" and Knitting. Took a trip to Lagoons of New Caledonia: Reef Diversity and Associated Ecosystems and drives a Prelude. sprawdz tutaj

    OdpowiedzUsuń